Vijest je toliko friška da je trenutno dostupna na njemačkom jeziku:

https://datenschutz-hamburg.de/pressemitteilungen/2021/05/2021-05-11-facebook-anordnung

 

Najavljivali smo ovakav scenario prije mjesec dana:

https://www.biconsult.hr/gdprcroatia/1196-novi-regulatorni-problemi-za-whatsapp-i-facebook

 

Hamburški povjerenik za zaštitu podataka i slobodu informiranja (HmbBfDI) izdao je odluku kojom se društvu Facebook Ireland Ltd zabranjuje obrada osobnih podataka korisnika WhatsAppa.

Trenutno se takva odluka odnosi samo na teritorij dijela Njemačke i na ograničeno razdoblje do 3 mjeseca.

U međuvremenu će hamburški povjerenik zatražiti uključivanje EDPB-a, odnosno, Europskog odbora za zaštitu podataka s ciljem donošenja odluke na razini EU.

WhatsApp suočava korisnike s netransparentnim uvjetima za opsežnu razmjenu podataka s Facebookom. Istodobno tvrdi da opisani postupci obrade uopće nisu provedeni, a zatim ih postupno provodi u kasnijoj fazi na temelju pravnog okvira utvrđenog na temelju pristanka korisnika. Ta se strategija trenutačno provodi, posebno u kontekstu novouvedene poslovne marketinške funkcije kojom se, uključujući Facebook, omogućuje obrada podataka među poduzećima u svrhu slanja izravnih marketinških i marketinških komunikacija.

Povjerenik za zaštitu podataka i slobodu informiranja Johannes Caspar izjavio je:

„Svrha je ovog naloga zaštititi prava i slobode milijuna korisnika koji pristaju na uvjete korištenja u cijeloj Njemačkoj. Moraju se izbjeći nedostaci i šteta povezani s takvim postupkom. Skandali vezani na zaštitu podataka posljednjih godina, od afere Cambridge Analytica do nedavno objavljenog curenja podataka koji pogađa više od 500 milijuna korisnika Facebooka, pokazuju razmjer i rizike masovnog profiliranja. To se ne odnosi samo na privatnost, već i na mogućnost korištenja profila kako bi se utjecalo na odluke birača kako bi se manipuliralo demokratskim odlukama. Rizik je još konkretniji s obzirom na predstojeće izbore u Bundestagu u Njemačkoj u rujnu 2021., s obzirom na to da će gotovo 60 milijuna korisnika WhatsAppa morati utjecati na oblikovanje mišljenja oglašivača Facebooka.”