Određeni birač primio je promotivni SMS jednog izbornog kandidata s kojim nema nikakve poveznice niti je njegov donator, član njegove političke stranke ili simpatizer.
 
Tom biraču nikako nije jasno odakle njegov mobilni broj kod kandidata na izborima, nije mu "sjelo" što je dobio takvu poruku, ali je svjestan da postoje u državnim sustavima i evidencije birača, službene i malo manje službene u kojima se nalaze i njegovi podaci.
 
No, isto tako je svjestan da nikome od izbornih kandidata nije dao svoj pristanak da mu šalju promodžbene poruke.
 
Ako je birač simpatizer ili član određene političke stranke i/ili njezin donator, on može očekivati da mu kandidat te političke stranke šalje personalizirane poruke (email, poruke, pisma).
U takvom slučaju politička stranka ili kandidat imaju legitimni interes za slanje takvih poruka a primatelji isto razumno očekuju.
Pri tom se ne traži privola člana stranke, simpatizera ili donatora te stranke.
Ali svaki primatelj može podnijeti prigovor političkoj stranci ili kandidatu da ne želi primati personalizirane poruke i politička stranka mora uvažiti prigovor i izbrisati ga s liste za primanje personaliziranih poruka. Zato bi svaka takva poruka trebala sadržavati kratku obavijest o pravu na prigovor i kontaktu kako ga ostvariti (email adresa, tel. broj i sl.).
 
No, ako birač nema nikakve veze s izbornim kandidatom ili njegovom političkom strankom, tada je jasno da birač prethodno mora dati svoju privolu da mu se na njegov mobilni broj šalju promidžbene predizborne poruke.
 
Pogrešno postupanje i slanje SMS poruka takvim biračima može završiti kaznom i od 2.000 EUR za kandidata na izborima, što se i dogodilo u Grčkoj.
 
Kandidat na izborima nije mogao dokazati da mu je konkretni birač dao privolu za primanje njegovih predizbornih SMS-ova.
 
Više o grčkom slučaju na:
 
https://gdprhub.eu/index.php?title=HDPA_-_901&mtc=today