Možda nećemo reći ništa što svatko od nas već nije znao do sada, ali dobro je prikazati egzaktne brojke po zaključenju analiza za prošlu godinu.
Definitivno su najveći kradljivci naše privatnosti i špijuni našeg ponašanja na internetu Google i Facebook.
Google je puno agresivniji u tom smislu i opće je prisutan putem Google Analyticsa, Google Tag Managera, Google Fonts, Googleapis, Google Users, Google Syndication, Google Adservices, Google Photos i naravno YouTube.
Sve više se Googleu i Facebooku primiče Amazon, sa svojim alatima našeg praćenja Amazon Advertising, Amazon Cloudfront, Amazon Web Services, Amazon CDN, Amazon Payments, Amazon.com tracker i Amazon Associates.
No, ono što nas mora zabrinjavati je vjerojatnost da će nas neka web stranica popratiti, odnosno, da će nam instalirati kolačiće ili druge vrste tzv. trackera.
Oko 87% web stranica u EU i SAD koristi Google trackere.
Oko 60% web stranica u EU i SAD koristi Facebook trackere.
Čak 30% web stranica u EU i SAD instalira 10 ili više trackera.
Stoga valja dobro promisliti koje web preglednike koristimo da se maknemo s Google Chromea koji je nazastupljeniji u svijetu.
Isto tako vjerujemo da većina naših vlasnika web stranica zna ili bi trebala znati da ima instalirane neke od navedenih kolačića, web beacona ili drugih oblika trackera na svojim web stranicama.
Međutim, ono što nije dobro jest činjenica kada upitamo vlasnike takvih web stranica znaju li koje trackere imaju i da li im zaista trebaju, odgovori izostaju.
Stoga bi svaki vlasnik web stranice morao pregledati koje trackere, uključujući i kolačiće, koristi na svojim web stranicama (preporučamo besplatan i odličan alat Cookiebot) i kad odluči koje od njih zaista treba za svoje poslovne ciljeve, mora ih jasno navesti u pisanoj obavijesti o privatnosti na web stranicama i mora osigurati da svaki posjetitelj web stranice mora dati svoju privolu prije nego mu se isti instaliraju.
Više o detaljima najčešćih pratitelja na web stranicama u 2020.:
https://www.ghostery.com/tracking-the-trackers-2020-web-trackings-opaque-business-model-of-selling-users/