Google je nedavno objavio nešto što se čini velikim poboljšanjem privatnosti u online svijetu i tako se pokušava svidjeti sve većem broju ljudi koji žele privatnost ponovno vratiti u vlastite ruke.

Ali, ne treba se zavaravati kad je Google u pitanju, radi se o odlično smišljenom strateškom zaokretu kojim će tržišna snaga Googlea ojačati a ciljano oglašavanje i dalje biti temeljeno na praćenju našeg ponašanja na internetu.

Google već dugi niz godina temelji svoje poslovanje i zarađuje desetine milijardi dolara prihoda godišnje na online ciljanom oglašavanju kroz kolačiće treće strane, odnosno, praćenjem našeg ponašanja na internetu i instalacijom kolačića svakim danom poboljšava naš online profil kako bi nam ponuđeni oglasi bili što relevantniji našim željama, potrebama, afinitetima, namjerama ili sklonostima.

Godinama kolačići prikupljaju informacije iz našeg web preglednika, a kolačići trećih strana služe brojnim oglašivačima da dobiju najpreciznije informacije o nama. Tako i uvjerljivo najzastupljeniji web preglednik Google Chrome živi na kolačićima trećih strana.

Google službeno najavljuje prestanak podržavanja kolačića treće strane, ali će svoje kolačiće ili kolačiće prve strane (1st party cookies) svakako ostaviti. Time već ostvaruje posebnu prednost na tržištu oglašavanja.

Google uvodi tzv. FLoC (Federated Learning of Cohorts) kojim zamjenjuje te pojedinačne identifikatore sustavom koji korisnike stavlja u grupe ili kohorte na temelju zajedničkih interesa. Chrome preglednik tvrtke pratit će posjećene lokacije, sadržaj i ostale informacije. Ali ti podaci će se čuvati na korisničkim uređajima. Za oglašavanje će se dijeliti samo informacije o većim grupama pojedinaca.

Ono što iritira oglašivačku industriju jest da će Google nastaviti koristiti sve informacije o pojedincima za pružanje ciljanog oglašavanja za vlastite usluge. Kada se prijavimo u Google Search ili YouTube, Google će apsolutno i dalje znati tko smo i naše online ponašanje može povezati s našim identitetom.

 

No, ima tu i drugih momenata.

Google je svjestan da je na tržištu dostupno sve više web browsera koji blokiraju kolačiće treće strane i da u njima više nema budućnosti. Dodatno je i Apple zakomplicirao stvar svojom politikom ograničavanja praćenja korisnika od strane raznih aplikacije, i Google je svjestan da će svakim danom sve više rasti broj aplikacija za blokiranje praćenja.

Sad koriste tržišnu snagu svog Google Chrome browsera, sami sebi stvaraju još jaču tržišnu poziciju i dugoročno stvaraju temelje za još većim utjecajem.

 

Izvor:

https://www.bloomberg.com/news/newsletters/2021-03-08/google-is-taking-away-the-cookies-and-plans-to-floc-us-all-instead