Može, ali samo temeljem naše slobodne, neuvjetovane i jasno prethodno informirane privole kao kupca, koju možemo bez posljedica povući u svakom trenutku, ili ako se radi o kupnji usluga za koje se plaća redovita pretplata.

Danas vjerojatno najrelevantnije i najstrože nadzorno tijelo u području zaštite osobnih podataka u EU, francuski CNIL objavilo je smjernice o davanju privola za pohranu podataka o bankovnim karticama kupaca online trgovina i francuski visoki upravni sud potvrdio da su ispravne i da online trgovine nemaju valjani legitimni interes pohranjivati takve podatke o kupcu temeljem njihovih očekivanja da bi bivši kupac mogao opet nešto kupiti u njihovoj online trgovini.

 

Francuski je sud je na temu legitimnog interesa zaključio da interes online trgovine da pohranom podataka o bankovnoj kartici nije i ne može biti jači od interesa kupca da zaštiti svoje osobne podatke, posebice s aspekta osjetljivosti takvih podataka i moguće značajne materijalne štete koja nebrigom trgovine može nastati.

Potpuno podržavamo stajališta francuskih institucija.

Nikako ne želimo da itko osim nas samih drži kod sebe brojeve naše kartice, a pogotovo ne ključan kratki sigurnosni kod sa stražnje strane bankovne kartice.

 

A kako mi možemo znati ima li neka trgovina pohranjene podatke o našoj kartici?

Jednostavno. Pošaljimo im email sa zahtjevom za pristupom svojim osobnim podacima sukladno članku 15. GDPR-a i pričekajmo mjesec dana.

 

Više o toj temi na:

https://gdprhub.eu/index.php?title=CE_-_N%C2%B0_429571&mtc=today