Znamo za slučajeve kada su naši poznanici uporno dobivali račune komunalne tvrtke na bivšu adresu stanovanja iako su nekoliko puta osobno dolazili podnositi zahtjev za promjenom adrese za dostavu računa. Sva sreća da su im novi stanari na njihovoj bivšoj adresi javljali da imaju račune za platiti i da ih nisu bacali.
 
S početkom primjene GDPR-a ovakvi slučajevi postaju vrlo kažnjivi za pružatelje javnih i komunalnih usluga koji dostavljaju račune fizičkim osobama na redovitoj mjesečnoj bazi.
 
Pokazuje nam to i slučaj iz Španjolske kojem je ishod bio kazna od ukupno 100.000 EUR opskrbljivaču električnom energijom, koji je uporno slao račune za utrošenu struju korisniku na adresu s koje je odselio i pri tom zatražio i promjenu adrese za dostavu računa.
 
Opskrbljivač električnom energijom je vlastitom pogreškom propustio izmijeniti adresu sukladno obvezi iz članka 16. GDPR-a kojim se fizičkoj osobi mora osigurati pravo na ispravak netočnih ili nepotpunih osobnih podataka. Također je zatražio i brisanje starih podataka prema članku 17. GDPR-a.
 
Posljedica toga bila je nepodmirenje računa koje fizička osoba nije primila, izostanak dostave opomene na ispravnu adresu i, konačno, isključenje usluga zbog neplaćanja.
 
Krajnji korisnik usluga tog opskrbljivača prijavio ga je nadzornom tijelu koje je utvrdilo kršenje članka 17. GDPR-a, odnosno, obveze brisanja starih podataka, i članka 5. stavka 1. točka d. - obveze osiguranja točnosti osobnih podataka u vlastitim sustavima.
 
No, nije li kazna za dva kršenja GDPR-a samo za jednog korisnika ipak malo previsoka?
 
Nije, jer je nadzorno tijelo pri određivanju kazne uvažilo i financijsku snagu opskrbljivača električnom energijom tako da kazna bude odvračajuća i dovoljna opomena za sprječavanje ponavljanja takvih slučajeva.
 
Više o španjolskom slučaju na:
 
https://gdprhub.eu/index.php?title=AEPD_-_PS/00220/2020&mtc=today