Svjedočimo svi koliko se ovih dana intenzivirala aktivnost zlonamjernih ljudi na internetu, imamo informacije da je velik broj naših sugrađana ovih dana potencijalna žrtva.
Nemojte dozvoliti da itko od vas bude žrtva ovakvih prijevara.
Otprilike prije tjedan dana pisali smo o novoj podvrsti tzv. phishinga, odnosno, zavaravajućih poruka zlonamjernika na Viberu i Whatsappu gdje nude nevjerojatne popuste na vrhunske proizvode ili bogate nagrade u nagradnim igrama ili izravne uplate na naše bankovne račune u ulozi "kupca" na oglas koji smo negdje objavili.
Zaista nam je žao građana koji su bili neoprezni i lakomi, stoga sad želimo pomoći svima da im se ne dogodi da lakovjerno nasjednu na ovakvu varku.
Prevaranti bez trunke srama traže od budućih žrtvi da im dostave podatke s bankovne kartice, broj računa, broj kartice, datum isteka i ono najbolnije - sigurnosni kod sa stražnje strane bankovne kartice koji samo mi znamo - tzv. CVV broj.
Promislimo svi zajedno:
Je li ikome za uplatu na naš bankovni račun potrebna kopija naše bankovne kartice? NIJE!
Je li im potreban broj naše bankovne kartice? NE!
Je li im potreban CVV broj s naše bankovne kartice? DEFINITIVNO NE!
Za uplatu na naš račun dovoljan je samo IBAN našeg računa, i naše ime. I to je OK. Nema štete.
Pronašli smo slučajeve da su prevaranti tražili od lakovjernih sugrađana da im pošalju i obostranu presliku bankovne kartice.
NEMOJMO NIKADA NIKOME DAVATI PRESLIKU BANKOVNE KARTICE.
U pravilu za ovakve prijevare, odnosno, uvjerljiva nagovaranja prevaranti koriste poznate brandove, tvrtke ili web stranice kojima maksimalno vjerujemo i za koju znamo da je koristi velik broj sugrađana.
Prevaranti se predstavljaju u ime tih poznatih brandova a mi ništa ne sumnjamo.
Stoga, ako uočite ove nepravilnosti, javite izravno tom brandu, toj trgovini, tom oglasniku da se nešto čudno zbiva.
Ako smo već upisali podatke s bankovne kartice ili poslali presliku iste, javimo se odmah našoj banci i objasnimo im okolnosti. Bez brige, banke su itekako svjesne svega što se zbiva na internetu
U svakom slučaju prijavite bez ikakvog odlaganja ovakve prijevare MUP-u, brzo će reagirati i temeljem vašeg upozorenja obavijestiti sve građane RH da ne nasjedaju.
A što je činiti tvrtkama čiji se brand koristi i u čije ime se rade ove prijevare?
Oni mogu malo utjecati na ovakve vrste napada, preostaje im samo da educiraju i upozoravaju.
Sretno...